Lojistik Hizmet Bileşenleri Nelerdir

Lojistik hizmet bileşenleri özetle aşağıdaki gibi görmek mümkündür

 

  • Ürün (Hizmet): Müşteri için değer yaratma, fayda üretme, hizmet seviyesi (kiralama, lease veya satın alma), satış sonrası hizmet ve garanti kapsamı.
  • Fiyat:  Müşterinin algıladığı değer (kiralama, lease veya satın alma), indirimler, ödeme dönemleri ve esneklik.
  • Dağıtım:  Yerleşim, erişilebilirlik, dağıtım kanalları, dağıtım miktarı ve kapsamı.
  • Tutundurma: Reklam, halkla ilişkiler, satış personeli ile satış, hizmet sağlayıcılar ile satış, müşteri ilişkileri konusunda çalışanların eğitilmesi.
  • Süreç: Politika ve prosedürler, iş akışları ve süreç yönetimi.
  • İnsan (Katılımcılar): Işletme kültürü, çalışanların tutum ve davranışları, özellikleri, beceri ve yetenek, sadakat, sağduyu, iletişim, müşteri ile bağlantı kurma sıklığı, satış faaliyetleri ve eğitim.
  • Fiziksel Unsurlar: Işletmenin iç ve dış görünümü, ekipman, malzeme, araç-gereç, çalışanların görünümü ve güvenilirliği.
  • Üretkenlik ve Kalite: Kaynak kullanımı, performans ölçümleri, iş geliştirme, iş analizi, verimlilik ve kalite yönetimi.

Saygılarımızla

Göztepe Nakliyat Evden Eve Taşımacılık Ltd. Şti.