Tedarik Zinciri Yönetimi Kavramı Tarihçesi

İşletme yönetimi ve lojistik kavramının gelişiminde büyük rol oynayan ABD’de, 1900’Ii yılların başlarında “üretim” ağırlıklı olan iş anlayışı ve pazar yapısı, 1930’Iardan sonra “satış” ve 1950’Ii yıllarla birlikte “pazarlama” merkezli bir yönelim göstermiştir. 1980’Ii yıllardan itibaren hizmet anlayışı hızla gelişirken, müşteri odaklılık ve pazar merkezli hareketler değer kazanmıştır.

Lojistik kavramının tarihsel gelişimi içerisinde hammaddeden nihai müşteriye ulaşan tüm akış zinciri, 1960’11 yıllardaki parçalı yapıdan 1980’Ierde entegrasyon aşamasına ve nihayet günümüzde “Tedarik Zinciri Yönetimi” anlayışına geçmiştir.